Schaarste aan grondstoffen zet aanleveringen onder druk

Geplaatst op
16 juli 2021
Auteur
Karen

Beste klant,

Zoals u zelf ongetwijfeld dagelijks aan den lijve ondervindt, bevinden we ons in turbulente tijden. In dergelijke moeilijke omstandigheden vinden we het heel belangrijk om nog korter op de bal te spelen en open met u te communiceren. Daarom volgen we iedere dag de onzekere marktsituatie op om zo alle acties te nemen die de overlast voor u tot een minimum moeten beperken. Op die manier kunnen we zo goed mogelijk tegemoet komen aan uw vragen.

 

We willen benadrukken dat, ondanks de vaak moeilijke omstandigheden, het uitleveren van materiaal onze hoogste prioriteit blijft. Samen met onze leveranciers doen we er alles aan om de continuïteit in de aanleveringen zoveel mogelijk te garanderen. Helaas zijn we op een punt gekomen dat we dit niet meer altijd kunnen waarmaken omwille van de grote onzekerheden op de materiaalmarkt. Blum en onze andere partners ondervinden zware hinder in hun productie door onregelmatige aanlevering van o.a. staal en kunststoffen maar ook bij andere leveranciers botsen we op de limieten en tekorten voor bv. plaatmateriaal.

Voor een voorlopig beperkt aantal producten kunnen we momenteel niet anders dan vanaf 1 september de uitlevering per klant te beperken tot 90% van het verbruik van vorig jaar. Op die manier willen we ervoor zorgen dat we deze producten kunnen blijven uitleveren en dat u kunt rekenen op hoeveelheden die we wel kunnen waarmaken. Bestellingen die dit aantal overschrijden moeten we dan ook aftoppen of in overleg spreiden in de tijd.  U kan dus tot begin september uw gewone gemiddelde weekvolume bestellen. Extra hoeveelheden reduceren of spreiden we nu al sinds begin juli tot uw gemiddelde afname. Dit gebeurt altijd in onderling overleg met u.

We beseffen ten volle dat u hierdoor niet de gebruikelijke service krijgt die u van ons gewend bent en dat dit ook een rechtstreekse impact heeft op uw productie. Onze medewerkers doen er intussen alles aan om u in deze omstandigheden toch de best mogelijke service te leveren. Net daarom blijven we de situatie voortdurend opvolgen en zullen we steeds gepast actie ondernemen waarbij we ernaar blijven streven om de voor u meest gunstige omstandigheden te creëren.

Om aan te geven dat we ernstig met uw situatie begaan zijn en vooral de leverbetrouwbaarheid willen veiligstellen kan ik u meegeven dat we sinds juni van dit jaar tot nader bericht geen nieuwe klanten meer aanvaarden. Ook al gaat dit lijnrecht in tegen elke commerciële feeling, toch willen we daardoor duidelijk voorrang geven aan u als trouwe partner. Uw toekomst is immers ook onze zorg.

Heeft u nog vragen, aarzel dan niet om contact op te nemen met uw vertegenwoordiger of één van onze medewerkers. Zij staan zoals steeds voor u klaar en bekijken graag samen met u hoe we u optimaal kunnen ondersteunen, ook en vooral in uitdagende tijden zoals deze. Zoals steeds staan wij hier samen met u schouder-aan-schouder. Wellicht is de tocht nog lang maar weet dat we die samen mét u lopen.

Met vriendelijke groeten,

Peter Van Hoecke
CEO